So here I go it's my shot. Feet fail me not, this may be the only opportunity that I got.

Look, if you had one shot, one opportunity
To seize everything you ever wanted in one moment
Would you capture it or just let it slip?
vad är meningen med att vänta om du har alla möjligheter till att göra det du verkligen vill nu?
Varför vänta på ett ännu bättre tillfälle? Varför vänta några år? Varför vänta med att göra den enda saken jag
faktiskt är helt säker på att jag vill göra? Jag vill inte gå runt och göra allting jag gör bara
för att det är någonting jag alltid bukar göra, för att de är någonting jag alltid gjort förut. Det är som att
det vorre bestämmt. Bestämmt att det är såhär jag vill vara, att det är
dethär som gör mig glad. Och om jag tänker efter så har jag alltid sagt det, vare sig det är sant eller inte.
Jag hade antagligen sagt det nu med. Men det blir på något sätt som ens trygghet, och det är jäkligt
svårt att släppa taget om det som får en att känna sig trygg. Men det kan också vara bra att göra något
annat, att se andra saker, för det finns så sjukt mycket mer! Jag kanske låter säker när folk frågar mig
vad det är jag verkligen vill göra, men sanningen är att jag aldrig har varit mer osäker än vad jag är nu.
Jag vet egentligen inte, det känns precis som att jag bara gör allt för att alla räknar med att jag ska göra det. Främst så gör jag det för att jag själv någon gång bestämde att det var dethär jag ville. Och för mig
skulle sluta innebära att ge upp, och det skulle jag aldrig göra. För någonstans vill jag fortfarande allt det jag
sa att jag ville förut, för jag vill fortfarande nå precis samma mål. Det har inte ändrats. Men det finns så otroligt
många andra vägar dit. Och vem säger att man inte kan ändra sig? Att man inte kan ta en annan väg dit? 
Det finns en sak ibland alla mina förvirrande tankar som jag verkligen är helt säker på att jag vill göra. Så
varför inte göra det istället? Varför inte prova något helt nytt? Bara för att allting kommer förändras betyder
inte det att det kommer förändras till något sämre. Tänk om det kan bli bättre? Och den som inte provar
får aldig veta, och det hade varit jävligt synd och missa något som jag vet kan bli så sjukt bra!
För att vara klockan fyra på morgonen så är jag jäkligt pigg! Kanske lite jetlaggad ändå? ;)
Tillsist får ni några rader av '' lose yourself'' av eminem, tycker de beskriver hur jag tänker
just nu rätt bra!
-Look, if you had, one shot, one opportunity,
To seize everything you ever wanted, in one moment,
Would you capture it or just let it slip?